Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een Veel Voorkomend GezondheidsProbleem

Pagina's : [1] 2

camjo
09-06-2003, 19:27

Een veelvoorkomend gezondheidsprobleem Uit een landelijk onderzoek naar de geestelijke gezondheid van Nederland blijkt dat in totaal bijna 20 procent van alle Nederlanders in zijn leven ooit last heeft van een vorm van angststoornis. Dit is 1 op de 5 mensen! Onder hen zijn meer vrouwen dan mannen. Het gaat hierbij om serieuze klachten, die de kwaliteit van het leven ernstig aantasten. Een angststoornis raakt veel mensen. Het is niet iets om je voor te schamen of om te verbergen. Achtergronden van angststoornissen Angststoornissen worden veroorzaakt door een combinatie van biologische, sociale en psychische factoren. Ze komen in bepaalde families meer voor dan in andere. Erfelijkheid speelt daarin een rol, maar ook de opvoeding. Een angststoornis begint vaak na een ingrijpende levensgebeurtenis, zoals een ernstige ziekte, een sterfgeval, verhuizing of ontslag. Ook iemands persoonlijke eigenschappen zijn van invloed op het wel of niet krijgen van een angststoornis. Zulke eigenschappen zijn onder andere: slecht voor jezelf opkomen, moeilijk gevoelens kunnen uiten en de neiging hebben probleemsituaties en conflicten uit de weg te gaan.

camjo
09-06-2003, 19:40
Het verhaal van Caroline Caroline (30) woont met haar zoontje Stefan bij haar ouders. Ze durft de deur niet uit en is liever ook niet alleen thuis. In het afgelopen jaar is ze alleen buitenshuis geweest voor een bezoek aan de tandarts en toen Stefan in het ziekenhuis lag. Buiten krijgt ze na een paar stappen al last van benauwdheid, hartkloppingen en duizeligheid. Als ze daaraan denkt, raakt ze al in paniek. Die angst is begonnen na de zwangerschap, acht jaar geleden. Daarvoor was Caroline actief, ondernemend en dol op flinke wandeltochten. Ze had een goede baan als directiesecretaresse en een leuk huis. Toen ze zwanger was ging de vader van Stefan er vandoor met een goede vriendin van haar. Ze dacht: ‘ik red me wel’. Maar na de geboorte van Stefan veranderde er iets. Ze durfde zich steeds minder te vertonen, alsof je aan haar kon zien dat ze wel een kind maar geen echtgenoot had. Eerst ging ze alleen wat minder vaak naar feestjes, maar na verloop van tijd durfde ze steeds minder. Zo raakte ze haar baan kwijt en de meeste van haar vrienden. Gelukkig ontfermden haar ouders zich over haar en Stefan. Zij brengen Stefan overal naar toe en gaan naar ouderavonden. Caroline wil dolgraag meer met haar zoon ondernemen, maar het gaat gewoon niet. Tijdens een huisbezoek aan haar moeder ontdekt de huisarts bij toeval Caroline’s klachten. Caroline krijgt een paniekaanval als ze hem wil binnenlaten. Door de medicijnen die ze nu heeft tegen de angst, kan ze een psycholoog bezoeken en deelnemen aan groepsbehandeling. Stap voor stap oefent ze al die dingen die ze niet meer durfde. Door de therapie komen allerlei diepe emoties naar boven waarvan ze niet wist dat ze ze had. Voorzichtig bouwt Caroline zo aan een gezonde, zelfstandige toekomst met Stefan. dit verhaal + de inleiding komen van http://www.psychowijzer.nl/Angststoornissen/Angststoornissen.htm

Koala
09-06-2003, 20:14
Origineel gepost door bent_alhalaal mijn theorie .... ze zijn bang .... bang dat ze gaan branden in de hel .... ze hebben alleen maar oog voor de wereld en ze zouden willen dat ze ook aan hun geloof konden vasthouden maar dat doen ze niet ... die angst is pure doodsangst .... ps. en daarbij zijn ze ook nog eens jaloers dat wij wel veel aan geloof doen ..... Wat een ongelooflijke onzin.

camjo
09-06-2003, 20:28
Origineel gepost door bent_alhalaal mijn theorie .... ze zijn bang .... bang dat ze gaan branden in de hel .... ze hebben alleen maar oog voor de wereld en ze zouden willen dat ze ook aan hun geloof konden vasthouden maar dat doen ze niet ... die angst is pure doodsangst .... ps. en daarbij zijn ze ook nog eens jaloers dat wij wel veel aan geloof doen ..... Dit heeft toch niets te maken met Nationaliteit of geloof.. Dit kan iedereen overkomen wie je ook mag wezen..

an3sdej
09-06-2003, 20:35

Ook al eens gehoord van al die schizofrene hallucinerende en vaak misdadige Marokkaanse jongens?? Komt door het "enge"/benauwde leefmilieu waar zij in moeten leven. En door de inteelt door de importhuwelijken waarbij vaak 'in de familie' getrouwd wordt!!!

camjo
09-06-2003, 20:41
In ieder milieu (hoog of laag) en in ieder bevolkingsgroep bestaat dit angstproblematiek..

an3sdej
09-06-2003, 20:43
Ik reageerde even op die godsdienstfanaten, die denken dat een angststoornis komt uit een gebrek aan geloof in een hel en paradijs hihih

an3sdej
09-06-2003, 20:52
KIJK Justice, over die fanaten heb ik het hihihih. Waar is die hel ergens Halaal??? En dat Paradijs, waar is dat ergens?? Moet wel groot zijn hoor, vooral in het paradijs, als daar ook nog voor de vel mannelijke jihad strijders ook nog eens zeventig maagden moeten verblijven!! Als dan voor al die maagden ook nog eens aparte huizen moeten gebouwd worden, is er vast geen plaats genoeg, want andere mannen mogen die Maagden NIET zien. En waar moeten die aardse echtgenotes dan wonen?? Nee geef mij maar "het niets" gewoon lekker rust voor eeuwig!!! :-)

camjo
09-06-2003, 21:02
Ok, ieder zijn interpretatie.. Belangrijk is het feit dat men dit gezondheidsprobleem ernstig moet nemen, een normale dosis angst is gezond..en overdosis niet. Alle respect en beterschap voor mensen die het ondergaan..

an3sdej
09-06-2003, 21:20
.....Ok, ieder zijn interpretatie..... Precies Justice, en als dan ook mensen niet aldoor maar zeggen dat zij de echte waarheid bezitten, maar alleen maar een interpretaie van een waarheid, dan zou de wereld er heel wat beter uitzien!

Koala
09-06-2003, 21:26
Origineel gepost door Mohammed Justice Dit heeft toch niets te maken met Nationaliteit of geloof.. Dit kan iedereen overkomen wie je ook mag wezen.. Precies.

Koala
09-06-2003, 21:27
Origineel gepost door bent_alhalaal ja voor jou .... ben je een kafier? Ik ben geen ongelovige want ik geloof dat er meer tussen hemel en aarde is. Ik ben echter geen moslim, ik geloof dus niet in een hel zoals waar jij in gelooft.

camjo
09-06-2003, 21:58
Angststoornissen kunnen verschillende oorzaken hebben.. Mensen die op jonge leeftijd één of beide ouders verloren hebben kunnen mogelijk door deze zware gebeurtenis blijvende hinder aan over houden, natuurlijk is het belangrijk hoe men dit zwaar verlies heeft verwerkt.. Mensen die in hun leven zwaar bedrogen zijn door vrienden of door hun man of vrouw.. Mensen die mishandelt of sexueel misbruikt zijn.. Mensen die overvallen zijn geweest of op de rand van de dood hebben gestaan..enz..enz..

tonk
09-06-2003, 22:24
Origineel gepost door bent_alhalaal mijn theorie .... ze zijn bang .... bang dat ze gaan branden in de hel .... ze hebben alleen maar oog voor de wereld en ze zouden willen dat ze ook aan hun geloof konden vasthouden maar dat doen ze niet ... die angst is pure doodsangst .... ps. en daarbij zijn ze ook nog eens jaloers dat wij wel veel aan geloof doen ..... Gunst, daar heb ik nou nooit last van. Of zou ik die angsten onderdrukken? Dat kan natuurlijk ook. Hm. Ik geloof d'r niks van. Vraagje aan alle gelovigen: Zijn jullie nou nooit bang dat Allah niet bestaat? Dat je je hele leven voor niks je best hebt gedaan, gebeden, gevast enzovoort?

Pagina's : [1] 2