Bekijk originele versie : Materialisten zijn...
Materialisten zijn twijfelaars
Mensen die altijd heel veel spullen willen hebben, zijn op zoek naar erkenning en status. Er is een onderzoek geweest onder studenten in de VS dat laat zien dat het de chronische twijfels en onzekere mensen zijn die zo'n sterk materialistische inslag hebben.
Materialisme is een soort van mechanisme dat ze inzetten als ze in een situatie komen waarin ze aan zichzelf gaan twijfelen, zo blijkt uit het onderzoek.
Het gaat hun niet om dat bezit een gevoel van geluk geeft, maar ze hopen wel dat bezittingen hun succes uitstralen.
Zelftwijfelaars zouden het beste op zoek kunnen gaan naar nieuwe doelen, naar zaken waarin ze kunnen uitblinken.
bron: http://www.psycholoog.net/2002/08/16
Ik vroeg mij altijd af waarom sommige mannen zoveel kettingen en ringen, oor-ringen en andere materialen aan hun lichaam dragen... :D
Ik vind zelfs een horloge te veel :D
Nou, iedereen is vrij om te dragen wat men wil..maar, alles heeft een reden.
Je bedoelt zeker "kapitalisten". Materialisten zijn niet alleen op zoek naar rijkdom.
Ik denk dat je geen kapitalist moet zijn om materialistisch te wezen..
Het is een zoektocht naar erkenning en aandacht, en men probeert het via deze weg.
Nee, maar wel materialist om kapitalist te zijn. Materialisten zoeken in tegenstelling tot religieuse mensen, hun zingeving uit de materie, gewoon uit hun bestaan op aarde dus.
In de taal is materialist vaak verbonden met geld en veel goederen, maar dat dekt de term 'materialist' niet!
Het is een zoektocht naar erkenning en aandacht, en men probeert het via deze weg.
DIT heeft meer met een neurotische persoonlijkheidsontwikkeling te maken hoor!!
Het is mogelijk..er zullen waarschijnlijk nog andere redenen zijn, waarom draagt iemand dit of dat, waarom koppelen mensen hun eigenwaarde of eer aan materialen zoals auto's en andere zaken..
Misschien kan de drager hier een antwoord opgeven, mischien niet..
Misschien omdat mensen sieraden gewoon mooi vinden?? Of gaat dat er bij jou niet in. Ik vind sieraden heel mooi, vooral als er edelstenen in verwerkt zijn, dat wat de aarde (de materie) voortgebracht heeft!!!
Ik vind sieraden ook mooi om te zien..maar vind ze niet nodig om te dragen..omdat ik geen behoefte aan heb..
mooi om te zien maar niet om te dragen..
De vraag is..moet men deze dragen om te laten zien dat je ze mooi vind..maar ok, iedereen is vrij om te dragen of niet te dragen.
... de waarde dat het heeft is vaak door de mens zelf gecreerd ....
Ja hoor, je bent een slimme meid. Met zulke zinnige opmerkingen krijg jij ook je aandacht!! :-)
muhammad
09-06-2003, 23:30
Origineel gepost door an3sdej
Je bedoelt zeker "kapitalisten". Materialisten zijn niet alleen op zoek naar rijkdom.
karl marx zei : ''er is geen beweging zonder materie, en geen materie zonder beweging''
materialisme is geloven dat er niks bestaat dat niet uit een tastbare materie bestaat.
Allah de mala'ikah de djin zijn allemaal niet van een materie zoals wij die kennen.
een materialist is een atheist (iemand die geloofd dat er niks bovennatuurlijks bestaat.)
Je hebt gelijk Muhamad, maar dat doet toch niets af aan mijn opmerking dat ze niet per definitie rijkdom zoeken?
muhammad
09-06-2003, 23:36
Origineel gepost door an3sdej
Je hebt gelijk Muhamad, maar dat doet toch niets af aan mijn opmerking dat ze niet per definitie rijkdom zoeken?
nee maar was ff ter verduidelijking voor de mesne die niet weten wat een materialist is.
karl marx zei : ''er is geen beweging zonder materie, en geen materie zonder beweging''
Dit was de interpretatie van marx.. :D toch..
Ik wil niet zover gaan als hem..
Je hebt bepaalde mensen die materialistisch georienteerd zijn..
Die veel meer waarde hechten aan hun auto dan hun levenspartner..
Die geld in hun hart hebben i.p.v. in hun hand..
muhammad
09-06-2003, 23:57
Origineel gepost door Mohammed Justice
Dit was de interpretatie van marx.. :D toch..
Ik wil niet zover gaan als hem..
Je hebt bepaalde mensen die materialistisch georienteerd zijn..
Die veel meer waarde hechten aan hun auto dan hun levenspartner..
Die geld in hun hart hebben i.p.v. in hun hand..
ja joh weet ik veel ik heb die boeken gelezen toen ik nog in rusland woonde toen was ik 15 ofzo.
nu heb ik islam nu lees ik die boeken niet meer.
veel mensen gebruiken inderdaad het woord materialisme wel eens als ze eigenlijk hebzucht bedoelen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.