Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat moet ik doen?

mocro2000
26-06-2006, 21:58

Ik heb een klein probleempje! Ik heb al een tijdje een vriendin, ze is nederlands. Het is een serieuze relatie, ik heb veel met haar gepraat over de islam en trouwen wat ik wil, wat zij wilt. Ze weet al iets over de islam en is ook opgegroeid met moslima's. Ze wil nu moslim worden, en wil meer weten over het geloof. Wat kan ik het beste doen?

elboubsi
26-06-2006, 22:34
Haar kennis laten maken met zusters die betrokken zijn bij nieuwe moslima's. Stichting Al Nisaa bestaat voornamelijk uit bekeerde vrouwen en zij kunnen je evt. verder helpen. http://www.alnisa.nl/ Zij kunnen je ook kennis laten maken met een imam die de shahaada gaat afnemen maard at op een begrijpelijke manier en misschien wel in het Nederlands doet, niet de shahada opzich, maar de uitleg, zodat je vriendin het ook begrijpt. Daarna zullen jullie toch ook islamitisch moeten trouwen om je relatie halal te maken

mocro2000
28-06-2006, 12:35
Bedankt voor de info, ik ben contact op gaan zoeken met alnisa.nl, en gevraagd om me verder te helpen! Soekran wassalaam alaaykoum

Vlampje
28-06-2006, 12:39
Ik heb een klein probleempje! Ik heb al een tijdje een vriendin, ze is nederlands. Het is een serieuze relatie, ik heb veel met haar gepraat over de islam en trouwen wat ik wil, wat zij wilt. Ze weet al iets over de islam en is ook opgegroeid met moslima's. Ze wil nu moslim worden, en wil meer weten over het geloof. Wat kan ik het beste doen? Dus ze wordt moslima voor jou en niet uit zichzelf zo te lezen. Je moet je dit afvragen: Zou ze zich ook in de Islam verdiepen als ze jou niet kende? Zo niet, dan doet ze het voor jou. En dat is gevaarlijk, want dan is het voor iemand gewoon een formaliteit 'ik word even moslima, want dan kan ik met 'm trouwen' Volgens mij is dat niet de betekenis van de Islam.

Oegt
28-06-2006, 14:26

Gelukkig kwam je zo iemand tegen en mascha Allah dat ze wil bekeren. En wat ook leuk is…is dat je nu ook best doet om wat meer over de Islam te weten….ga zodoor jongen jullie samen kunnen mascha Allah iets bijzonders van maken, als het echt met jullie harten is (rechtvaardig) Samen naar lezingen en misschien ook Arabische lessen. Allah Ma3aak Voor ons zuster Mocro2000, geen commentaar alsjeblieft, wat bereik je daarmee? En wilt u misschien zo vriendelijk zijn die avator(plaatjes) van jou wisselen??