Bekijk originele versie : wie kan en wil mij helpen
jongenmoeder
26-06-2006, 14:31
sallaam
beste mensen wie wil en kan mij helpen ik wil iets doen voor de armen ouderen en weeskinderen in marokko en om te beginnen oujda omdat ik dat ken
wie wil mij helpen met bedenken hoe en wat wie heeft tips of wie kent er mensen of een stichting die dit al doet en waar ik me bij kan aansluiten
of zijn er mensen die samen met mij een stichting willen op zetten ik wil klein beginnen en dan hopen dat die mensen verder zelf kunnen dus bv onderwijs werktrajecten helpen met school spullen enz
alle hulp tips en later financien zijn van harte welkom
moge ALLAH (SWT) jullie belonen voor jullie daden
jongenmoeder
26-06-2006, 14:33
nogmaals alle hulp adressen tips etc zijn van harte welkom:goedzo:
tanger_nesjuh
26-06-2006, 14:38
geen idee s0rry
maar succes met je verder;)
Hoi jonge moeder,
ben zelf ook een jonge moeder en kom ook uit oujda en geef ook om mn medemens. Ik denk er zelf ook altijd aan en een tijdje terug dacht ik aan het volgende; De straten in maroc zijn smerig. Als de bewoners van een buurt nou een potje doen met bv 20 dorro per week ( dat kunnen ze toch wel missen?) en dan de aller armste de troep op de straten laat ruimen en het geld aan die mensen geven, dan is iedereen blij, toch? Maar hoe realiseer je zoiets?
uitHoceima
27-06-2006, 00:34
daarelatfaal.nl
kijk daar maar is die website :)
jongenmoeder
27-06-2006, 23:07
Hoi jonge moeder,
ben zelf ook een jonge moeder en kom ook uit oujda en geef ook om mn medemens. Ik denk er zelf ook altijd aan en een tijdje terug dacht ik aan het volgende; De straten in maroc zijn smerig. Als de bewoners van een buurt nou een potje doen met bv 20 dorro per week ( dat kunnen ze toch wel missen?) en dan de aller armste de troep op de straten laat ruimen en het geld aan die mensen geven, dan is iedereen blij, toch? Maar hoe realiseer je zoiets?
dat bedoel ik ideeen genoeg maar hoie realiseer je dat zullen wij het proberen ?????????????:goedzo:
assalamoe alaikoem,
Je zou contact op kunnen met de mensen van Darelhouda. Zij zijn hard bezig met het opzetten van een weeshuis. http://www.darelhouda.nl
Misschien dat ze wat tips kunnen geven insh'allah.
Een belangrijk principe is denk ik het zoeken van vrijwilligers die mee willen helpen.
Het is ook goed om iets zelfvoorzienends voor ogen te hebben. Dar Elhouda wil bij het weeshuis ook een kleine productiemogelijkheid opzetten zodat het weeshuis uiteindelijk in de eigen kosten kan voorzien.
Ook wordt er geprobeerd samenwerking te zoeken met mensen en lokale overheid in Marokko.
Allah i3awen
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.