Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : vriendje/vriendinnetje HARAM! YA IGWEN doe niet alsof het is toegestaan in de Islam!!

alhoceima
11-06-2002, 13:41

Salaam Alaikoem Broeders en Zusters!!! Er zijn een aantal dingetjes die ik niet begrijp? ik doel dan op onze moslimbroeders of zusters die klagen over hun vriendje of vriendinnetje. Zoals iedere moslim nou wel zal weten is een vriendje of vriendinnetje niet toegestaan in de Islam, Een iedere moslim die in Allah en de laatste dag geloofd, mag nooit alleen zijn met iemand waar hij geen wettelijke verplichting heeft, omdat de derde persoon dan altijd sjitan zal zijn. Ok met dit in je achterhoofd moet je dan verder gaan met je leven, geen vriendje of vriendinnetje, men denkt dan gelijk maar hoe moet je dan iemand leren kennen in deze tijd? het antwoord is simpel, het is allemaal al voorgeschreven, het is allemaal l`mekteb....alleen wij moeten geduld hebben. Dan hoor ik van alle kanten geklaag, mijn vriendje belt me niet, mijn vriendje heeft geen respect voor me, mijn vriendje vraagt teveel van me, mijn vriendje gaat te ver, of andersom natuurlijk ook...maar goed. Dan denk ik bij mezelf begin er dan niet aan, dan heb je al deze onnodige zorgen niet aan je hoofd, zeg is eerlijk hoe vaak is het wel niet voorgekomen dat je ruzie hebt met je vriendje of vriendinnetje waardoor je hele dag verpest is, of waardoor je je woede gaat uitten op iemand anders...bijv. je eigen moeder of vader...dan denk ik is dat het allemaal waard..... Wie van jullie heeft er wel eens in een relatie gezeten waarin je totaal niet wist waar je aan toe was......of dat jij als meisje maar je vriendje moet gaan vragen of hij nou serieus met je is of niet....ik bedoel denk je niet dat als je vriendje nou serieus met je is het allang zelf tegen je gezegd zou hebben, een serieuze jongen is in mijn ogen, een jongen die vanaf het begin af aan al tegen je zegt,.....dat hij je om je hand wil komen vragen.... Ik weet dat het een heerlijk gevoel is om verliefd te zijn, maar jammer genoeg doe je als je verliefd bent domme dingen, waardoor wij meiden vaak onze grenzen gaan overschrijden in een relatie...tja wij doen dat denk ik om onze vriendje niet teleur te stellen denk ik of omdat we bang zijn dat we hem gaan verliezen ofzo..... Maar als je diep heel diep in onze hart kijken staan we vaak niet achter de dingen die we voor onze vriendje over hebben of heb ik het mis.............. Het enige wat ik jullie wil meegeven is dat het vaak echt niet waard is om een vriendje te hebben, ik bedoel als wij dingen voor ons vriendjes doen om hem niet teleur te stellen, waarom staan we er dan niet bij stil dat we Allah Swt hiermee teleurstellen..................

alhoceima
11-06-2002, 15:57
hoi miss bla bla (grappige naam trouwens) ik las je verhaaltje en ben blij voor je, dit noem ik nou een serieuze jongen en natuurlijk mag je hem leren kennen maar met een mahrem erbij......ik hoop dat je hier aan denkt, hoe denkt hij hierover wil hij jouw dan niet leren kennen??????????? groetje van Alhoceima

sweatheart
11-06-2002, 16:22
Aloha, Alles is wel mektab, maar er moet ook wel sebab voor zijn. Je kan bijv. niet de hele tijd thuis zitten en denken het is mektab dus er zal wel iemand voor mij zijn! En mocht er dan wel iemand zijn vind ik dat je degene moet leren kennen voordat je de belangrijkste beslissing in je leven neemt! Een vriend hebben hoeft niet per se te betekenen dat je Haram- dingen moet doen. Waar ik je wel gelijk kan geven is wanneer je nog jong bent, laten we zeggen 15, 16, 17 dan vindt ik dat je nog niet echt toe bent aan een vriendje. Want dan denk je alleen maar aan lol maken en dan kan het weleens misgaan.

lalatetouania
11-06-2002, 16:41
salaam sweatheart, ik ben het met je eens, maar de sebab hoeft niet zijn dat je iets doet dat tegen de islam is vind ik beslaam

Najib26
11-06-2002, 17:52

Origineel gepost door butterfly1983 ik zal heel eerlijk zijn...ik heb wel eens een vriendje gehad. kijk dat het niet is toegestaan in de Islam dat weet ik...maar ja. Ik ga niet later met iemand trouwen die ik ga niet ken. Zo ben ik niet en mijn vertrouwen is heel moeilijk te winnen. En ik heb geen gekke dingen gedaan met mijn ex....ligt gewoon aan hoe jij zelf bent. Of je makkelijk bent of moeilijk. je hebt het allemaal zelf in de hand.....dus als je met iemand naar bed gaat dan heb je dat aan jezelf te wijten. Als iemand zegt: een vriendje is haram, dan is de eerste reactie van de meesten: ja maar ik ga niet trouwen met iemand die ik niet ken. Wie zegt dat dat moet? Maar waarom moet je gelijk een relatie met hem of haar aangaan? Je kunt toch ook iemand leren kennen zonder dat je aan elkaar zit en elkaar elke dag ziet?

Mwprw
11-05-2010, 22:17
Verstandige dame! :goedzo:

M0EBISCH
11-05-2010, 22:23
Wtf:maf: Topic is van 2002 @Mwprw jij hebt ook geen leven om deze topic op te zoeken

Goula
11-05-2010, 22:51
:goedzo: Met een relatie bereik je niks. Je leert een persoon pas echt kennen nadat je met diegene onder één dak woont. Een (haram)relatie zal 't verschil niet uitmaken. Het zal zelfs zo kunnen zijn dat nadat je getrouwd bent en samenwoont de persoon heel anders is dan je voorheen gewend was.