Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Huwelijkspartner

Pagina's : [1] 2

sweett
09-06-2003, 14:38

Huwelijkspartner uit Marokko (Bericht #) Van de kinderen en kleinkinderen van de Marokkaanse gastarbeiders (o.a. wij dus!!) haalt 80 % hun veelal ongeschoolde huwelijkspartner uit de traditievaste land- en bergstreken waar hun vaders en grootouders ooit vandaan kwamen. Jongens halen gedienstige, verzorgende meisjes, en meisjes worden met zachte of harde dwang aangespoord via een huwelijk neven of dorpsgenoten een bestaan in Nederland te bieden. Maar natuurlijk zijn er ook zat meisjes die vrijwillig deze keuze maken....Een paar nichtjes van mij zijn geheel vrijwillig in zo'n huwelijk gestapt en leven erg gelukkig nog steeds.. De Nederlandse verblijfsvergunning is zo veel waard, dat mannelijke huwelijkspartners die zich in nederland willen vestigen bereid zijn te betalen voor een huwelijk-annex-verblijfsvergunning om zich zo de toegang te verschaffen tot de Nederlandse arbeidsmarkt en in veel gevallen tot de nederlandse verzorgingstaat Zelf zou ik niet snel kiezen voor een partner uit Marokko en jullie???

Guadaloupe
09-06-2003, 14:39
ik weet niet k denk niet meer aan trouwen :)

sweett
09-06-2003, 14:43
Origineel gepost door Guadaloupe ik weet niet k denk niet meer aan trouwen :) waarom niet? heeft het begrip "trouwen" je zo afgeschrikt meisje??

Lady_moi
09-06-2003, 14:46
ik dnek ook nie aan trouwe

elmoemien
09-06-2003, 14:46

Ik vind het wel jammer dat de omstandigheden in Marokko zodanig zijn dat iedereen wel naar Nl zou willen komen. Bijna iedereen prefereert Nl boven andere Europese landen gezien de sociale status van Nl. Hoe lang kan dit door gaan?

XTINA
09-06-2003, 14:47
ik wel binnenkort :D en jullie moten niet zeuren als jullie ouder worden gaan jullie ook trouwen hoor...insha allah

Guadaloupe
09-06-2003, 14:48
Origineel gepost door sweett waarom niet? heeft het begrip "trouwen" je zo afgeschrikt meisje?? :) Soms lopen dingen niet zoals je zou willen ;)

Lady_moi
09-06-2003, 14:49
Origineel gepost door XTINA ik wel binnenkort :D en jullie moten niet zeuren als jullie ouder worden gaan jullie ook trouwen hoor...insha allah inchallah :D

Merjem
09-06-2003, 14:57
Origineel gepost door sweett Huwelijkspartner uit Marokko (Bericht #) Van de kinderen en kleinkinderen van de Marokkaanse gastarbeiders (o.a. wij dus!!) haalt 80 % hun veelal ongeschoolde huwelijkspartner uit de traditievaste land- en bergstreken waar hun vaders en grootouders ooit vandaan kwamen. Jongens halen gedienstige, verzorgende meisjes, en meisjes worden met zachte of harde dwang aangespoord via een huwelijk neven of dorpsgenoten een bestaan in Nederland te bieden. Maar natuurlijk zijn er ook zat meisjes die vrijwillig deze keuze maken....Een paar nichtjes van mij zijn geheel vrijwillig in zo'n huwelijk gestapt en leven erg gelukkig nog steeds.. Ik heb een reporatge gezien op de nederlandse zender en wat vele niet weten dat is dat grote steden in Marokko en Turkije de mensen van daar heel goed ontwikkeld zijn en intelectueel. DE mannen van daar schijnen hoog gestudeert te zijn en meestal meertalig.En de vrouwen zijn modern en ookintelectueel. Vele jongens denken acht trouw met een meid van Marokko ze zijn niet zo slim als hier en niet intelectueel.Schijn bedriegt ... Er was een turk en die zei als ik op vakantie ben in Turkije dat krijg ik vaak te horen van familie dat ik TE ouderwets ben en niet moderne opvattingen heb. Dus met andere woorden van Marokko of hier de meeste zijn even slim en intelectueel en modern.

Merjem
09-06-2003, 14:58
Origineel gepost door Guadaloupe :) Soms lopen dingen niet zoals je zou willen ;) Trouwen met mij dan is de probleem opgelost :D ik heb nog leuke neven :D

Meryam20
09-06-2003, 14:59
Origineel gepost door Merjem Ik heb een reporatge gezien op de nederlandse zender en wat vele niet weten dat is dat grote steden in Marokko en Turkije de mensen van daar heel goed ontwikkeld zijn en intelectueel. DE mannen van daar schijnen hoog gestudeert te zijn en meestal meertalig.En de vrouwen zijn modern en ookintelectueel. Vele jongens denken acht trouw met een meid van Marokko ze zijn niet zo slim als hier en niet intelectueel.Schijn bedriegt ... Er was een turk en die zei als ik op vakantie ben in Turkije dat krijg ik vaak te horen van familie dat ik TE ouderwets ben en niet moderne opvattingen heb. Dus met andere woorden van Marokko of hier de meeste zijn even slim en intelectueel en modern. ben het helemaal met je eens!!!:goedzo: Zo als hier alles veranderd veranderd daar ook alles!!! :zwaai:

Guadaloupe
09-06-2003, 15:00
Origineel gepost door Merjem Trouwen met mij dan is de probleem opgelost :D ik heb nog leuke neven :D het is nie dat k met niemand kan trouwen hoor :p k wil gewoon nie :)

Merjem
09-06-2003, 15:05
Origineel gepost door Guadaloupe het is nie dat k met niemand kan trouwen hoor :p k wil gewoon nie :) Yeah yeah je wilt niet zehma :D ... er komt een dag van trouwen dus bereid je er maar voor. Je wilt niet niks ....... niet willen je vader zal een ewejes pakken en je wel dwingen om marriage te doen :D ga je naar marokko genoeg huwelijkskanditaten daar en je vader zal geen Nee dulden. Waarom wil je niet ben je bang dat je in de cousina gaat belanden je zult er zowieso erin belanden of je nu wilt of niet :p

isan
09-06-2003, 16:39
ik zou niet weten of ik wel of niet met een marokaanse uit marokko zou willen trouwen.. maar ik heb altijd wel een ander iedee over mannen uit marokko, niet dat er veel mannen hier veel beter zijn. mijn moeder die zegt altijd je kunt het uit je hoofd zetten om met een man uit marokko te willen trouwen.. dus jah zelfs mijn moeder heeft er een bepaald beeld van, dat wil bij mij ook al wel genoeg zeggen. maar jah wie weet. ma3a salama

sweett
09-06-2003, 17:27

Bedankt voor jullie reacties allemaal!! Voor mij is het ook uitgsloten dat ik een partner daar vandaan haal. Ieder zo z'n eigen smaak zou ik zeggen Trouwens in Nederland is het nog niet zo moeilijk (qua wetgeving dan) om een partner uit Marokko te halen. Tenminste, als ik het mag vergelijken met Denemarken, Denemarken heeft een verzorgingsstelsel dat geheel anders is georganiseerd dan het Nederlandse (Ik heb er ook familie wonen, vandaar dat ik dit weet en heb onthouden) Vorig jaar stemde het Deense parlement in met verscherpte maatregelen voor de toegang van nieuwkomers, zowel voor de vestiging in Denemarken als voor de toegang tot het sociale stelsel. Hoogopgeleide buitenlanders komen het land wel makkelijker binnen dan voorheen. Het halen van een huwelijkspartner kan alleen als beide partners 24 jaar zijn of ouder, waarbij voor de Denen ook speelt dat ze gedwongen huwelijken uit mensenrechtelijke oogpunt verwerpelijk vinden. De halende partner moet 7.000 euro storten als waarborg voor als het huwelijk mislukt. :eek: Nieuwkomers krijgen de eerste 7 jaren een lagere uitkering dan de Denen en dan wie al langer in het land is. een permanent verblijfsvergunning is er ook pas na 7 jaar en wordt alleen gegeven als de migrant het voorgaande jaar geen uitkering had en een inburgeringscursus heeft voltooid. Om de Deense nationaliteit te verkrijgen- na 9 jaar- moet de immigrant onder meer papieren kunnen tonen waaruit blijkt dat hij of zij deens spreekt en leest!! en de Deense samenleving kent en erkent... Dus zo slecht hebben we het hier (NOG) niet....

Pagina's : [1] 2