Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Geloof jij omdat je ook ECHT gelooft, of omdat je ouders (ook ) moslim zijn??

Pagina's : [1] 2 3

salimma19
08-06-2003, 23:18

Dat wil ik nou heel graag weten. Praktiseer jij de islam omdat je werkelijk gelooft dat Allah swt de enige God is.....of omdat je ouders moslim zijn en het erin geprent hebben....??? :zwaai:

xxxprinsesxxx
08-06-2003, 23:20
hey lieverd, Bij mij is het, het eerste... Ik geloof er zelf in en niet omdat mijn ouders in HEM geloven... wat heb ik daar aan??? Ben het niet overal met mijn ouders eens... dus... :D

LQwaad4life
08-06-2003, 23:21
mensen zijn slaafjes van systemen. Maar weinigen geloven in systemen uit eigen wil, de rest, de groote massa rolt er gewoon in

salimma19
08-06-2003, 23:24
heeeeey prinsesje.....long time no see (op internet he) En Lqwaad4life.....das precies wat ik bedoel. Dat vraag ik me nou af. Rol je er gewoon in of geloof je oprecht????? Mijn vraag aan allen

xxxprinsesxxx
08-06-2003, 23:26

Origineel gepost door salimma19 heeeeey prinsesje.....long time no see Ewa lieverd, druk druk druk... je kent het wel... ;) verder alles goed?

Bario_Woman
08-06-2003, 23:27
Ik geloof omdat het geloof mijn ouders/familie heeft gegeven wat zij wouden. Ik geloof omdat ik geloof dat er geen andere geloof is. Ik geloof omdat ik geloof (k ben er cker van)dat wij niet alleen zijn,er is een hogere macht aan wie wij verantwoording moeten afleggen. Ik geloof omdat ik niet anders wil geloven :ego: GrandCherokee :zwaai:

K_Prone
08-06-2003, 23:27
Geloof echt, niet omdat mijn ouders dat zeggen. Ik doe wat ik wil, maar geloof uit het recht van mijn hart als ik iets fouts doe dan heb ik altijd de gedachte al dat Allah swt me zal straffen. Ik maak echt geen geintje. Geloof zit in je hart anders is het geen geloof, niet omdat je er in rolt oke je ouders hebben je opgevoed met de nodige islamitische beginselen maar dat hoort ieder ouder gewoon te doen ;)

salimma19
08-06-2003, 23:31
Origineel gepost door xxxprinsesxxx Ewa lieverd, druk druk druk... je kent het wel... ;) verder alles goed? I'm fine thank you...........en het is goed om te horen (of eigenlijk lezen) dat er toch nog mensen zijn die oprecht geloven.....en niet omdat ze islamitisch zijn opgevoed. Ik bedoel op straat merk je er niet veel van als jullie begrijpen wat ik bedoel ;) :jammer: :zwaai:

LQwaad4life
08-06-2003, 23:33
de vraag is eigenlijk over bodig. je weet al dat maar weinig in staat zijn om systemen te bedenken, denk maar kapitalisme, marxisme en de groote massa moet maar in dat systeem geloven. Dit proceese gaat als volgt en herhaalt zich steeds over de eeuwen: een genie bedenkt een systeem, een paar slimme mensen werken dat systeem uit, de massa dus miljoenen volgen dat systeem op. bij deze sluit ik de discusie :D

K_Prone
08-06-2003, 23:36
Origineel gepost door Jorginho Hoeveel Noord Eruopeanen (Skandinavie, NL en Duitsland) die molsim zijn, zijn er? Nul. Dus je gelooft omdat het je met de paplepel is ingegoten. Wat dacht je dan? Geloven zijn allemaal gebaseerd op indoctrinatie, het wordt er elke dag weer ingepompt. Dacht je dat dat vrije wil is. Alternatieve geluiden zijn duivels, dus die wil men niet horen en zo kun je maar een pad op.... Hier klopt dus niks van, er zijn heel veel noord europeaanse moslim. Je ziet ze alleen niet Jorghino. De beginselen die zijn er ingegoten maar daarna als je volwassen word dan heb je de vrije keuze om te geloven en inderdaad het is vrije wil. Alternatieve geluiden als wat als God bestaat niet, voor mij wel. Daar komt geen duivel aan te pas.

BeautifulLady
08-06-2003, 23:37
Origineel gepost door salimma19 Dat wil ik nou heel graag weten. Praktiseer jij de islam omdat je werkelijk gelooft dat Allah swt de enige God is.....of omdat je ouders moslim zijn en het erin geprent hebben....??? :zwaai: Ik geloof werkelijk dat Allah (swt) de enige God is.. :)

salimma19
08-06-2003, 23:44
Origineel gepost door GrandCherokee Ik geloof omdat het geloof mijn ouders/familie heeft gegeven wat zij wouden. Ik geloof omdat ik geloof dat er geen andere geloof is. Ik geloof omdat ik geloof (k ben er cker van)dat wij niet alleen zijn,er is een hogere macht aan wie wij verantwoording moeten afleggen. Ik geloof omdat ik niet anders wil geloven :ego: GrandCherokee :zwaai: Met alle respect hoor............maar hier geloof ik dus niks van. Ik las op een andere topic wat reacties van je.........je hebt met een meisje gezoent, tig relaties gehad, je wordt multiculturele ***** genoemt (en dat zeg je met volle trots) en nog andere 'vage' dingen. Begrijp me niet verkeerd ik val je niet aan. Maar zo kun je jezelf toch geen moslima noemen?? Of zie ik dat verkeerd?? hoor het wel van je :zwaai: ps. het gaat goed zo met deze discussie :goedzo:

K_Prone
08-06-2003, 23:51
Origineel gepost door Jorginho IK bedoel Germaanse moslims, je weet wel, die blonde typen blauwe ogen. Als ze geloven, is 99% protestants dan wel katholiek. Dat zegt genoeg. Wat zien we als de paplepel minder goed of niet gevuld is: ontkerkelijking. Mensen denken of niet of juist breedschaliger over het geloof en leven na en dan lijkt een God met alles erop en eraan dus minder vanzelfsprekend. Ik denk dat de ontkerkelijking op termijn ook ont-moskeeing zal worden. Daarmee zeg ik niet dat er wel of geen God bestaat. Ook daarvan zijn er weinig Jorginho. Precies dat klopt veel katholieken omdat het katholicisme hier heerst dus als je gelooft dan is dat meestal het geloof. DIt hoeft niet met de paplepel ingegoten te zijn. Het kan ook zijn dat er geen verrijking van godsdiensten was. Ontmoskeeing:confused: wanneer dan, de islam is wel de snelst stijgende religie en je moet niet kijken naar de paar miljoenen in europa. Die maar een klein percentage uitmaken van de hele moslimbevolking ;)

salimma19
08-06-2003, 23:56
maar mis..........wat is een moslim?? Tegenwoordig houd iedereen er zijn eigen ideetjes en regeltjes op na. Ik bedoel je kan de Saoediers bijv. niet echt moslims noemen..............Arabieren zijn niet de moslims die ze vroeger waren en nu moeten zijn. Zoals Allah ons heeft laten weten zullen wij aan het eind der tijden in de minderheid zijn. maar we zullen wel overwinnen. Kijk naar Palestina bijv. die krijgt een 'eigen staat'. Zouden dit een tekenen zijn voor de aankomst van de Dag Des Oordeels????

K_Prone
09-06-2003, 00:00

Origineel gepost door salimma19 maar mis..........wat is een moslim?? Tegenwoordig houd iedereen er zijn eigen ideetjes en regeltjes op na. Ik bedoel je kan de Saoediers bijv. niet echt moslims noemen..............Arabieren zijn niet de moslims die ze vroeger waren en nu moeten zijn. Zoals Allah ons heeft laten weten zullen wij aan het eind der tijden in de minderheid zijn. maar we zullen wel overwinnen. Kijk naar Palestina bijv. die krijgt een 'eigen staat'. Zouden dit een tekenen zijn voor de aankomst van de Dag Des Oordeels???? moslims nee we zijn gelovigen, moslims waren toen in die tijd van de profeet mohammed vzmh. Ik wacht De Dag De Oordeels af als ik hem nog meemaak. ;) maar als je een moslim kort wil definieren dan zou ik zeggen diegene die de vijf zuilen praktiseert.

Pagina's : [1] 2 3