Bekijk originele versie : Linkse oppositie in peiling kleiner dan coalitie
Linkse oppositie in peiling kleiner dan coalitie
DEN HAAG - Als er nu verkiezingen voor de Tweede Kamer waren zou het linkse blok van PvdA, SP en GroenLinks minder zetels krijgen dan de regeringspartijen CDA, VVD en D66. De linkse oppositie scoort vrijdag in de politieke barometer van Interview NSS en televisieprogramma Nova 66 zetels, de coalitie krijgt 73 plekken in de Kamer.
De PvdA, die rond de gemeenteraadsverkiezingen goed was voor zestig zetels, raakt sinds de presentatie van de AOW-plannen winst kwijt. De sociaaldemocraten zien deze week hun voorsprong met twee zetels verder dalen tot 43. Dat is nog altijd één plek meer dan de PvdA nu in Tweede Kamer heeft, en met 43 zetels zou het wel de grootste partij worden.
Ook de SP raakt deze week twee zetels kwijt. Maar vijftien plekken in de Kamer betekent nog altijd een behoorlijke winst ten opzichte van de huidige negen die de partij nu heeft. GroenLinks blijft stabiel op acht zetels staan.
Bij de regeringspartijen wint vooral de VVD. De liberalen krijgen deze week zes zetels erbij en zouden daarmee 34 plaatsen in de Kamer hebben. Dat zijn er zes meer dan de 28 zetels die de VVD bij de vorige verkiezingen haalde. Het CDA wint met 36 zetels twee plekken ten opzichte van vorige week. Maar deze score betekent wel een verlies in vergelijking met de huidige 44 plekken in de Kamer.
D66 staat deze week in het teken van de strijd om het lijsttrekkerschap. Het levert de partij een zetel winst op. Maar de drie plekken die de partij in de Kamer zou krijgen, is wel een halvering van de bestaande D66-fractie in de Kamer. De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders stijgt een zetel in de peiling, naar drie.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/45260521/Linkse_oppositie_in_peiling_kleiner_dan_coalitie.h tml
SUPER_MAROC
24-06-2006, 03:12
Het is maar een peiling natuurlijk...
Maar ik denk wel dat mensen in Nederland te veel op de hype van de dag leven. Alsof het cool of hip is om een zwevende kiezer te zijn, en bij het minste puntje direct van mening te veranderen.
Verandering is een langzaam proces, en wil je verandering, dan komt die langzaam. Wil je stilstand... dan stem je rechts.
:haha:
Christen
24-06-2006, 03:56
DEN HAAG - Als er nu verkiezingen voor de Tweede Kamer waren zou het linkse blok van PvdA, SP en GroenLinks minder zetels krijgen dan de regeringspartijen CDA, VVD en D66. De linkse oppositie scoort vrijdag in de politieke barometer van Interview NSS en televisieprogramma Nova 66 zetels, de coalitie krijgt 73 plekken in de Kamer.
De PvdA, die rond de gemeenteraadsverkiezingen goed was voor zestig zetels, raakt sinds de presentatie van de AOW-plannen winst kwijt. De sociaaldemocraten zien deze week hun voorsprong met twee zetels verder dalen tot 43. Dat is nog altijd één plek meer dan de PvdA nu in Tweede Kamer heeft, en met 43 zetels zou het wel de grootste partij worden.
Ook de SP raakt deze week twee zetels kwijt. Maar vijftien plekken in de Kamer betekent nog altijd een behoorlijke winst ten opzichte van de huidige negen die de partij nu heeft. GroenLinks blijft stabiel op acht zetels staan.
Bij de regeringspartijen wint vooral de VVD. De liberalen krijgen deze week zes zetels erbij en zouden daarmee 34 plaatsen in de Kamer hebben. Dat zijn er zes meer dan de 28 zetels die de VVD bij de vorige verkiezingen haalde. Het CDA wint met 36 zetels twee plekken ten opzichte van vorige week. Maar deze score betekent wel een verlies in vergelijking met de huidige 44 plekken in de Kamer.
D66 staat deze week in het teken van de strijd om het lijsttrekkerschap. Het levert de partij een zetel winst op. Maar de drie plekken die de partij in de Kamer zou krijgen, is wel een halvering van de bestaande D66-fractie in de Kamer. De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders stijgt een zetel in de peiling, naar drie.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/45260521/Linkse_oppositie_in_peiling_kleiner_dan_coalitie.h tml
Die peilingen zeggen me weinig. Over een jaar weet je het zeker.
wie het laatst lacht......
Die peilingen zeggen me weinig. Over een jaar weet je het zeker.
Er is wel degelijks iets structureels aan de gang.
Wouter Bos heeft 3 jaar lang tegen alle herbormingen gestemd, en meegehuild met de conservatieve wolven in het bos (TEGEN WAO-aanpassingen, TEGEN het nieuwe ziekenfondsstelsel, TEGEN langer doorwerken, TEGEN alle bezuinigingen).
Woutertje deed net alsof hij iedereen te vriend kon houden, nooit onaangename maatregelen zou moeten nemen. Wouter Bos is dus een grote lafaard.
Nu komt hij voor het eerst met een serieus idee voor als hij gaat regeren : AOW-ers moeten meebetalen aan de AOW. Op zich helemaal niet zo'n dom idee, maar zijn aanhangers schrikken zich helemaal wild : Wouter is hun vriend niet altijd !
Dus de naievelingen, de mensen die dachten dat "links" altijd goed is voor iedereen, die haken nu af.
Leve de realiteit. Leve de moedige politici die maatregelen durven nemen als dat nodig is. Leve Balkenende, leve Zalm.
Christen
25-06-2006, 17:48
Er is wel degelijks iets structureels aan de gang.
Wouter Bos heeft 3 jaar lang tegen alle herbormingen gestemd, en meegehuild met de conservatieve wolven in het bos (TEGEN WAO-aanpassingen, TEGEN het nieuwe ziekenfondsstelsel, TEGEN langer doorwerken, TEGEN alle bezuinigingen).
Woutertje deed net alsof hij iedereen te vriend kon houden, nooit onaangename maatregelen zou moeten nemen. Wouter Bos is dus een grote lafaard.
Nu komt hij voor het eerst met een serieus idee voor als hij gaat regeren : AOW-ers moeten meebetalen aan de AOW. Op zich helemaal niet zo'n dom idee, maar zijn aanhangers schrikken zich helemaal wild : Wouter is hun vriend niet altijd !
Dus de naievelingen, de mensen die dachten dat "links" altijd goed is voor iedereen, die haken nu af.
Leve de realiteit. Leve de moedige politici die maatregelen durven nemen als dat nodig is. Leve Balkenende, leve Zalm.
Ik denk dat een echte linkse politiek zich vooral op de zwaksten in de samenleving richt. Ik vind niet dat het CDA of de VVD daar momenteel veel oog voor hebben. Eigenlijk vind ik ook de PvdA een rijke mensen partij, net als D66.
Ik denk dat een echte linkse politiek zich vooral op de zwaksten in de samenleving richt. Ik vind niet dat het CDA of de VVD daar momenteel veel oog voor hebben. Eigenlijk vind ik ook de PvdA een rijke mensen partij, net als D66.
Er is niks tegen op rijke mensen, als er voor de armsten maar een vangnet is, en dat is er ook. Alleen die armsten gaan vaak ook niet erg slim met hun geld om. Steun is niet altijd alleen maar goed.
:traan1: Echt jammer we zitten na 2007 dus nog steeds opgeschept met een rechts kabinet
Degene met hun duimpjes omhoog zijn ook de rijke stinkerds die het steeds beter hebben met dit teringkabinet.
Ik werk me hele leven lang en mijn levensstandaard is sinds Balkenende alleen maar naar beneden gegaan.
Nog effe verder zo en ik zeg me baan op en wordt crimineel.
Dat loont in deze tijden.
Haaglander
25-06-2006, 18:37
Een kabinet Verdonk-Wilders is nakende. :p
Een kabinet Verdonk-Wilders is nakende. :p
Haagsche natte dromen............
Stem links als je vooruitgang wil. Minus 18% inkomen zodra je 65 wordt.
Leuke vooruitgang.
Pertinent niet waar.
Op dit moment gaat al jaren lang het pensioen NIET mee omhoog door dit fijne rechtse kabinet terwijl de kosten wel zijn gestegen en veel ook. Dat is echt asociaal. Op deze wijze is er straks geen pensioen meer waar je nog enigzins van kan rondkomen.
De PvdA wil de koppeling van pensioen met lonen herstellen, maar dan moet er wel wat gebeuren voor de betaalbaarheid. Het plan is evenwichtig, realistisch EN sociaal.
Als je na je pensioen alleen maar AOW hebt hoef je daar geen belasting over te betalen, als je echter een ruim aanvullend pensioen hebt hoef je alleen over de AOW extra belasting te betalen, dat is minder dan 18% en ook zeer realistisch om de AOW voor iedereen betaalbaar te houden.
Christen
25-06-2006, 18:49
Er is niks tegen op rijke mensen, als er voor de armsten maar een vangnet is, en dat is er ook. Alleen die armsten gaan vaak ook niet erg slim met hun geld om. Steun is niet altijd alleen maar goed.
Ik vind dit nogal denigrerend ten opzichte van armen. Alsof rijke mensen zo goed met hun geld omgaan. Ik denk dat de meeste schulden gemaakt worden door mensen die een behoorlijk besteedbaar inkomen hebben en opeens terugvallen. Die paar armen die niet goed met hun geld omgaan kunnen via de schuldsanering ook nog geholpen worden. Er zitten groepen tussen zoals de werkende armen die nooit genoeg hebben en omdat ze zelfstandig zijn ook geen recht op allerlei bijzondere bijstand hebben. Je zou de rijkdom ook wat gelijker kunnen verdelen. Landen met hoge belastingen en grote overheidsuitgaven, schijnen nog steeds ook de beste landen te zijn om in te leven. Voorbeelden zijn onder meer de landen van Scandinavië.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.