Bekijk originele versie : Serieuze Stelling.
Stelling: Het is de schuld van de ouders dat kinderen het slechte pad op gaan (slecht = niet het pad van de Islam).
Mee eens of niet?
Deels wel en deels ligt het weer aan de persoon zelf.
Je kan hebben dat de ouders hun kinderen strenG islamtisch opvoeden,maar dat een kind toch ontspoord raakt gewoonweg omdat hij of zij haar eigen weg gaat en er zelf voor kiest om niet bezig te houden met de islam.
Maar zo heb je ook dat de ouders hun kinderen met de islam niet zo nauw opvoeden,en daardoor kunnen de kinderen ook ontsporen de slechte pad op gaan,maar zo een persoon kan ook gewoon JUIST daarom wel de rechte pad op gaan :).
Het liGt er maar aan of de kind zelf er voor kiest om achter de islam aan te gaan kennis op te doen etc etc.
Origineel gepost door Cina
Stelling: Het is de schuld van de ouders dat kinderen het slechte pad op gaan (slecht = niet het pad van de Islam).
Mee eens of niet?
de opvoeding ja wel degelijk. Kinderen worden maar al te graag losgelaten in deze vreemde wereld. Niet dat je ze gevangen moet houden maar je moet wel degelijk controleren waar ze heen gaan met wie ze omgaan etc. Dat kinderen het slechte pad opgaan heeft niets met religie te maken want die verbied het om voor de slechte zaken te kiezen. ;)
Nee hoeft niet zo te zijn. Tenzij de ouders hun kinderen niets of nauwlijks iets bijbrengen over de Islam.
Ouders leren hun kinderen over de Islam, leggen uit wat het inhoudt. Maar het kind zelfs is verantwoordelijk over het gene wat hij/ zij met deze informatie doet. Praktiseren of vergeten.
Shahinez
08-06-2003, 18:51
Mee eens of niet?
Is wel gemakkelijk om de schuld te schuiven aan de ouders ...
Wat ik persoonlijk vind,jij als individu bepaald nog steeds wat je doet of niet... het zijn niet je vrienden of niet je buurman of je ouders ... jij hebt een persoonlijkheid, en die persoonlijkheid vergaar je enkel door jezelf te leren kennen,en jouw grenzen te leggen...
Ouders moeten de kinderen een tikkeltje vrijheid gunnen ... wat kinderen niet mogen,doen ze in het geniep, en ik zou dat erg vinden,als ik mijn kinderen verbied om iets te doen en dat ze dat toch wel uiteindelijk achter mijn rug doen...
Dus ik zou communiceren met mijn kinderen, en hopen en vragen aan ALLAH swt om hen op het goede pad te houden
TADA :zwaai:
Origineel gepost door Shahinez
Is wel gemakkelijk om de schuld te schuiven aan de ouders ...
Wat ik persoonlijk vind,jij als individu bepaald nog steeds wat je doet of niet... het zijn niet je vrienden of niet je buurman of je ouders ... jij hebt een persoonlijkheid, en die persoonlijkheid vergaar je enkel door jezelf te leren kennen,en jouw grenzen te leggen...
die persoonlijkheid word toch echt heel erg beinvloed door je naaste omgeving, zo is een kakker een kakker en een kampbewoner een kampbewoner.
Mee eens of niet?
Deels mee eens. Zolang de kinderen de leeftijd van 20 jaar nog niet hebben bereikt is het degelijk wel de schuld van de ouders. Daarna zijn de kinderen zelf verandwoordelijk met wat zei doen en laten.
Shahinez
08-06-2003, 19:38
Origineel gepost door misantazaghin
die persoonlijkheid word toch echt heel erg beinvloed door je naaste omgeving, zo is een kakker een kakker en een kampbewoner een kampbewoner.
HAHAHAH kakker jek??? in welke zin?ben je ook een belg?Dan zou ik dat begrijpen??
HAHAHAH kakker jek??? in welke zin?ben je ook een belg?Dan zou ik dat begrijpen??
nee, marokkaanse nederlander of hoe je het ook wil zien.:D
Shahinez
08-06-2003, 19:41
nee, marokkaanse nederlander of hoe je het ook wil zien.:D
Maar wat is dan kakker bij jullie??
Maar wat is dan kakker bij jullie??
rijkelui mensen wat is het bij jullie dan :zwaai:
het ligt er natuurlijk aan over welke leeftijd je praat, maar ik ga ervan uit dat je een kind vanaf 14 jaar ofzo bedoeld!! nou ik moet zeggen dat het tog ligt aan het individu zelf!! want ouders doen ALTIJD hun best om je het beste te geven de 1 vind dat tie zijn kinderen streng moet opvoeden maar ander weer niet!! En dan ligt het maar net aan de persoon zelf hoe hij hiermee dan omgaat, en natuurlijk word iedereen beinvloed door vrienden en of buren maar de keuze ligt tog bij die persoon zelf (dus kiezen voor de rechte pad of net dat schuine weggetje, en natuurlijk is het niet altijd makkelijk om de juiste keuze te maken maar tog moet je je best doen om wel die juiste keuze te maken)... ook later als wij allen op de dag des oordeels zullen staan zul je je EIGEN daden moeten verantwoorden en niet je ouders of je vrienden!! oke dat wou ik ff kwijt!!
Shahinez
08-06-2003, 19:49
rijkelui mensen wat is het bij jullie dan :zwaai:
hahah bijvoorbeeld een schijter is een kakker, en dit zeggen we tegen jongens voornamelijk
Mohim dat is onze definitie
hahah bijvoorbeeld een schijter is een kakker, en dit zeggen we tegen jongens voornamelijk
Mohim dat is onze definitie
wel grappig echt typisch :belgie: :zwaai:
Stel dat de ouders het kind niets bijbrengen over de Islam en het totaal haar/zijn gang laten gaan zonder grenzen te stellen. Op een dag komt het te overlijden zonder dat zijn/haar voorhoofd ook maar één keer de grond heeft aangeraakt...Bij wie ligt de schuld dan? Bij het kind, dat niets is bijgebracht of bij de ouders die niets bij hebben gebracht...Zal jij als kind, dan je ouders de schuld geven dat ze jou nooit hebben geleerd over islam?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.