Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : onbekend kleinkindje

LZN
08-06-2003, 15:49

Hallo, ik heb een vraagje aan wie mij misschien een beetje advies kan geven. Ikzelf ben een nederlands meisje en ik heb een dochtertje van 6 maanden bij een marokkaanse jongen. Toen hij hoorde dat ik zwanger was heeft hij alle contact verbroken. Tot nu toe heb ik niks van hem gehoord en dat verwacht ik ook niet, overigens met zijn broers en zussen heb ik wel contact maar we spreken niet over hem. Ik zit er wel mee dat mijn dochtertje ook nog een oma en een opa heeft en moet ik haar wel voor hun verborgen houden? Ik doe het voor hem want hij krijgt echt problemen met zijn ouders, maar is het wel eerlijk? Hebben hun niet het recht om te weten wie hun kleindochter is of doe ik hier helemaal verkeerd aan??? plaese een beetje goed advies is echt welkom. Mirella :confused: :confused: :confused: :confused:.

rosses
08-06-2003, 15:56
heb je me prive bericht ontvangen.

Glimlachje
08-06-2003, 15:59
Om te beginnen, ik leef echt met je mee, wat vinden zijn broers en zussen ervan?Eigenlijk vind ik wel dat zijn familie het moet weten, straks wordt het kleine meisje groot en wat dan? Zij wil dan natuurlijk weten waar zij vandaan komt.Je kunt mij altijd een privemail sturen, als je nog iets kwijt wil, of nog wat wilt vragen.Je staat hier niet alleen voor.Mijn complimenten dat je nog contact wil hebben met de familie, wat betreft de vader , ik hoop dat hij nog bij zijn positieven komt, en dat hij het kindje gewoon erkend, en niet ervan wegloopt, dat is voor hem misschien de makkelijkste weggeweest.

nadia_el3
08-06-2003, 23:28
Ik vind het heel erg voor jou en je dochtertje. Het is heel erg egoistisch van je ex om van jou te verlangen dat je jullie kind bij zijn familie weghoudt.... Als moslim moet je ex weten dat hij zijn kind niet de rug mag keren... Jouw dochtertje heeft het recht om haar familie te leren kennen. Ik adviseer je om te doen wat jij het beste vind voor jouw kleine meid, want als je vandaag niet de juiste beslissing neemt, moet je je morgen ervoor verantwoorden... Ik wens je heel veel succes meid Liefs

Najiha
08-06-2003, 23:32

Blijkbaar heeft hij van je geprofiteerd voor zijn behoeftes.En toen hij hoorde dat je zwanger was heeft hij je gedumpt ... sommige marokkaanse jongens gebruiken de nederlandse meiden nu eenmaal. Ze willen hun verantwoordelijkheid nemen als vader en vluchten weg en doen alsof ze je niet meer kennen. Ik zou zeggen praat hem en probeer een oplossing te zoeken voor jou en je kind.

Danae
09-06-2003, 02:40
Lieve mirella Vol afgrijzing heb ik je berichtje gelezen, meid wat een situatie zit je in zeg! De vader van je kind is echt verkeerd bezig. Hoe kan hij nou zijn kind en de moeder van zijn kind de rug toekeren? Dat hij problemen met zijn ouders gaat krijgen, had hij maar eerder aan moeten denken. Hij kan niet verwachten dat alles zo maar even history is. Wel de lusten niet de "lasten" Hij laat een vrouw alleen achter met een zware taak om een kind alleen op te voeden. Hij keert zijn eigen vlees en bloed, zijn eigen kindje de rug toe, en ontneemt het kind om haar vader te kennen. Hij zadelt zijn broers en zussen en jou op om een geheim met zich mee te dragen de rest van het leven. Hij ontneemt de opa en oma en het kind om elkaar te leren kennen. Wie denkt ie wel dat hij is? Dat kind heeft toch ook recht op een opa en oma , misschien maakt dat het gemis naar haar papa een heel klein beetje goed? En meid vergeet jezelf ook niet, zij zouden jou misschien ook kunnen steunen en bijstaan met de opvoeding. Zowiezo komen zulke dingen altijd uit. Is het nu niet dan is het later wel. Stel dat je dochtertje wat ouder is, en vraagt naar haar marokaanse familie? En stel dat ze dan haar opa en oma vind, wat zouden hun verdrietig zijn dat ze alles van het meisje hebben gemist? Welke shock is dan groter voor hun? Dat ze er nu achter komen of dat ze er over 16 jaar achter komen? Ik kan de keuze niet voor je maken, maar denk aan al deze dingen, wat je natuurlijk ook al lang hebt gedaan. Ik wens je heel veel sterkte toe, wat je keuze ook mogen zijn. veel liefs van Samira

BeautifulLady
09-06-2003, 20:53
Origineel gepost door Danae Lieve mirella Vol afgrijzing heb ik je berichtje gelezen, meid wat een situatie zit je in zeg! De vader van je kind is echt verkeerd bezig. Hoe kan hij nou zijn kind en de moeder van zijn kind de rug toekeren? Dat hij problemen met zijn ouders gaat krijgen, had hij maar eerder aan moeten denken. Hij kan niet verwachten dat alles zo maar even history is. Wel de lusten niet de "lasten" Hij laat een vrouw alleen achter met een zware taak om een kind alleen op te voeden. Hij keert zijn eigen vlees en bloed, zijn eigen kindje de rug toe, en ontneemt het kind om haar vader te kennen. Hij zadelt zijn broers en zussen en jou op om een geheim met zich mee te dragen de rest van het leven. Hij ontneemt de opa en oma en het kind om elkaar te leren kennen. Wie denkt ie wel dat hij is? Dat kind heeft toch ook recht op een opa en oma , misschien maakt dat het gemis naar haar papa een heel klein beetje goed? En meid vergeet jezelf ook niet, zij zouden jou misschien ook kunnen steunen en bijstaan met de opvoeding. Zowiezo komen zulke dingen altijd uit. Is het nu niet dan is het later wel. Stel dat je dochtertje wat ouder is, en vraagt naar haar marokaanse familie? En stel dat ze dan haar opa en oma vind, wat zouden hun verdrietig zijn dat ze alles van het meisje hebben gemist? Welke shock is dan groter voor hun? Dat ze er nu achter komen of dat ze er over 16 jaar achter komen? Ik kan de keuze niet voor je maken, maar denk aan al deze dingen, wat je natuurlijk ook al lang hebt gedaan. Ik wens je heel veel sterkte toe, wat je keuze ook mogen zijn. veel liefs van Samira :goedzo: ik heb hier verder nix aan toetevoegen. Het is jou keuze lieverd, maar kies voor de keuze wat het beste voor je dochtertje is......

Bleu_Sky
10-06-2003, 11:36
Overleg met de broers en zussen of het wel een goed idee is om het kindje meteen in contact te brengen met hun kleinkind? Misschien kun je een geboortekaartje en foto sturen en afwachten wat de reactie is (het is dan aan hun om te reageren)........... Sterkte en ik hoop dat je je dochter laat opgroeien tot een sterke vrouw, met of zonder hulp van de vader!!!!

chouroek
10-06-2003, 11:48
Het is onrechtvaardig van de vader om zelf het lot van zijn pas geboren kind te bepalen! Als hij jou niet aan zijn ouders wilt voorstellen dan kan hij tenminste zijn eigen vlees en bloed kind wel erkennen! En ik vind het ook zwak van zijn broers en zussen om jou en die kind in het geheim ontmoeten, want als ze daar echt omgeven dan hadden ze het alang aan hun ouders verteld, maar blijkbaar zijn ze allemmaal een pot nat! Meid doe wat je niet laten kan! en God zal je bijstaan!

etoadou
10-06-2003, 20:39
de vader van je kind moet zijn kind erkennen. dat is heel belangrijk binnen de islam.

toety
14-06-2003, 00:23
hallo meid ik vind het niet kunnen dat je ex vriend nieks van zich laat horen. :kwaad: hij moet wel voor zijn daden komen hij kon het wel met je doen maar als het fout gaat laat ie je stikken ik zou tegen hem zeggen dat zijn familie recht heeft om hun klein dochter te zien. het is ook hun vlees en bloed en het is ook niet goed voor die kleine om zonder andere opa en oma te leven en ze heeft ook recht om haar vader te leren kennen. ik zou alles doen om contact te zoeken hij zou het ook niet accepteren als zijn zus haar man ook zo iets flikte. gewoon sterk zijn wat willen ze je maken ze worden misschien boos maar dat is altijd in het begin maar later willen ze nieks liever dan hun klein kind leren kennen. en als ze nieks met je te maken willen hebben heb je het tenminste geprobeerd word die kleine ook niet boos op jou later ze zegt mama heeft alles geprobeerd om contact te zoeken. maar hun willen nieks met me te maken hebben. ik wens je veel sterkte en hoop dat alles goed komt insallah :zwaai:

meryema
14-06-2003, 16:34
zo leuke vriend heb je gehad echt nep van hem hoor dat hij je in de steek laat hij moet t begrijpen okey hij heeft fout gemaakt maar dan betekent het nog niet dat hij je dan met het kind alleen moet laten dat jij niks onderneemt maar ja k snap je ook wel wat je doormaakt hoop t beste liefs :)

Mocro4eva
28-03-2004, 11:51
:jammer: Ik vind dit echt erg gewoon. Meid, hoe je het ook wendt of keert je dochter heeft het recht op familie van beide kanten en zij komt voor je waardeloze ex. Zijn ouders kunnen boos worden en je dochter niet accepteren, maar ook weer afkoelen en hun kleindochter accepteren. Doe wat je moet doen en ga geen rekening houden met iemand die niet eens zijn eigen dochter wilt erkennen.