Bekijk originele versie : Help....
Beste mensen,
Ik zit in een heel moeilijk probleem en ik heb echt advies nodig. Ik zit namelijk in de volgende situatie:
Ik ben een meid van 21 jaar. Ik ken mijn geliefde nu 1 jaar en 3 maanden. Ik wil hem niet mijn vriend noemen omdat er teveel respect tussen ons is. Wij gaan met elkaar om als vrienden. zo nu en dan een knuffel, elkaars handen vasthouden of een kus.
Nu is het zo dat we al zo ongeveer 4 a 5 maanden elkaar niet meer hebben gezien. Hij zegt iedere keer dat hij het druk heeft. Ik heb het gevoel dat hij niet meer wilt daten omdat dit haram is. ( hier geef ik hem ook wel gelijk in). maar hoe kom ik erachter of dit de ware reden is? Ik wil insha allah zoals het hoort gaan verloven met hem. Maar mijn ouders zouden geen toestemming hiervoor geven omdat ik nog op school zit. Deze jongen weet dat ook van mij. Ik ben bang dat hij niet meer met mij verder wilt omdat hij weet dat mijn ouders mij niet weg willen geven. Maar zelf wil ik wel heel graag. Ik zit echt in de knoop en hoop dat iemand me wat advies kan geven...
liefs anoniempje.
sushimon
22-06-2006, 19:38
ik wou net zeggen: het lijkt me verstandig gewoon ernaar te vragen, met andere woorden: met de billen bloot wat jullie van elkaar willen....
bedankt voor jullie reactie. maar ook al zou ik erover praten, mijn ouders zouden mij niet weggeven binnen mijn schooltijd en ik moet nog 2 jaar. ik voel dat dit de reden is dat hij steeds meer afstand neemt.
mag je een dochter weigeren als ze wil trouwen met een jongen. De jongen bidt, vast drinkt geen alcohol geen varkenvlees etc. Een goede jongen voor mij gevoel...
praat er eerst met hem over....je moet er eerst 8erkomen hoe hij over alles denkt...gewoon recht door zee vragen wat precies de reden is....als je dat hebt gedaan en de uitkomst is positief dan kun je proberen eerst je moeder te overtuigen....dat je alleen wil verloven...nog niet trouwen....als je haar zo ver hebt gekregen dan kun je haar met je pa laten praten :) sterkte
thanks meid, ik zal het proberen...
LimburgseB
22-06-2006, 19:51
bedankt voor jullie reactie. maar ook al zou ik erover praten, mijn ouders zouden mij niet weggeven binnen mijn schooltijd en ik moet nog 2 jaar. ik voel dat dit de reden is dat hij steeds meer afstand neemt.
mag je een dochter weigeren als ze wil trouwen met een jongen. De jongen bidt, vast drinkt geen alcohol geen varkenvlees etc. Een goede jongen voor mij gevoel...
Normaal gezien mogen je ouders hem dan niet weigeren omdat hij principieel een goede moslim is allé op het gebied van bidde, vasten, no alcohol, no varkensvlees...
Luister als hij echt je ware is en als hij echt wil verloven en een leven met je wilt opbouwen, dan zou hij ZEKER EN VAST WACHTEN, indien niet dan was het niet mektaab en dan zal je inchallah een betere vinden, maar Allah oe a3lam
Je moet het er ook eens over hebben met je ouders, wie weet veranderen ze wel van gedachte omdat ze weten dat de jonge die wilt komen een goed praktiserende moslimman is....
Maar niet twijfelen om het hem open te zeggen en er open vragen over te stellen en er makkelijk met hem over te communiceren
Ik wens je inieder geval veel geluk toe :sjans:
thanks meid, ik zal het proberen...no problemo ;) en laat weten hoe t is gegaan :)
Thanks meisjes voor jullie reactie. Echt heeeeel lief. ik wens deze situatie echt aan niemand toe. slapeloze nachten, en zelf dat je diegene van wie je houdt wil laten gaan..
Niet opgeven hoor!!!....Inshallah komt het allemaal goed :)
ja ik hoop het insha allah. soms is het zo moeilijk dat je bij jezelf denkt had ik deze jongen maar nooit ontmoet...maar alles loopt zoals het lopen moet denk ik dan weer. Het maakt het nog moeilijker omdat mijn zus vorige week is getrouwd. dan zouden ze mij echt niet zo snel weggeven aangezien zij pas weg is....poeh:(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.